Psalm 21

Zapis o 5. srečanju Biblične skupine na Kapeli  

Torek, 6. oktober 2020

PSALM 21 (20)

Pri p. Bogdanu (animator) se nas je zbralo devet udeležencev.

Tudi nocoj smo ubrali že uhojeno pot:

Uvodna molitev – branje psalma – nekajminutna meditacija o besedilu – poslušanje misli udeležencev, ki so se porodile ob branju – poglobljena umestitev izrečenih misli v svetopisemska besedila s strani p. Bogdana.

Na tokratnem srečanju smo izluščili te dragocenosti:

V psalmu smo zaznali trodelno strukturo:

1.del (od 2. do 8. vrstice) posvetitev kralja Bogu

2. del (od 9. do 13.) zavedanje o božji pomoči in podpori za prihodnost

3. del (14.) slavljenje božjega delovanja

3. vrstica

Kako pomembna je molitev v življenju vernika, saj odpre vrata k Bogu.

Bog nam daje vsak dan darove, neprestano smo v njegovih rokah. V zakramentu pa smo gotovi, da se je Bog sklonil k meni.

4. vrstica

Bog je prehitel kralja in ga opremil z blagoslovi. Ne moremo ljubiti, če nas Bog ne prehiti in nam da dar ljubezni.

Odsev podobe Kristusa Kralja. Izpostavljen je bil problem odnosa prvih kristjanov do starozaveznih besedil. Nastal je problem povezovanja z besedili Nove zaveze.

8. vrstica

Če zaupamo v Gospoda ne omahnemo, torej tudi mi lahko pripadamo kraljevskemu rodu?

V svetopisemskem besedilu stare zaveze je pojem kralja spotikljiv. Kralj je začetku imel v judovski zgodovini negativno podobo. Z zahtevo po kralju se je trdovratno ljudstvo uprlo prvenstvu Boga, kar so nekateri preroki opredelili kot stranpot.

Šele z nastopom kralja Davida se začne preobrazba podobe judovskega kralja. Kralj je dober  toliko, kolikor je povezan z Bogom.

Dokončno kraljevsko veličino dobi v Kristusu Kralju.

Od 9. – 13. vrstice

Kako brati in sprejeti krutosti tega besedila?

Ta problem se v Svetem pismu velikokrat pojavlja. Eden izmed odgovorov je iskati v dejstvu, da kar je slabo, ne prestane preizkušnje pred dobrim in mora biti premagano. V takem besedilu  je iskati doslednost v odnosu do tega kar Judje v puščavi verujejo.

14. vrstica

Ali se znamo zahvaliti Bogu za vse kar nam daje? Bog je dejaven v našem vsakdanjem življenju, vzdigne se z nami.

Ker se nam postavlja vprašanje o mestu in upravičenosti nasilja v svetopisemski literaturi, posebej psalmih (Ps 21, 9-13) velja prebrati naslednje besede iz aletheie.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s